Privatlivspolitik for Akademiet for Moderne dans og Klassisk ballet

General Data Protection Regulation (GDPR)

Oplysning om Akademiet for Moderne Dans og Klassisk Ballets privatlivspolitik

Akademiet for Moderne Dans og Klassisk Ballet

Jernbanegade 20, 5000 Odense C

CVR: 35768599

Akademiet for Moderne dans og Klassisk Ballet er en forening. Vi har vedtaget at tage udgangspunkt i den Privatlivspolitik udarbejdet af Danmarks Idrætsforbund og DGI i fællesskab til brug for foreninger.

 

Akademiet for Moderne Dans og Klassisk Ballet’s dataansvar

Vi behandler personoplysninger, og har derfor vedtaget denne privatlivspolitik, der kort

fortæller dig, hvordan vi behandler dine personoplysninger til sikring af en fair og

gennemsigtig behandling.

Gennemgående for vores databehandling er, at vi kun behandler personoplysninger til

bestemte formål og ud fra berettigede (legitime) interesser. Vi behandler kun

personoplysninger, der er relevante og nødvendige til opfyldelse af de angivne formål,

og vi sletter dine oplysninger, når de ikke længere er nødvendige.

 

Kontaktoplysninger på den dataansvarlige

Akademiet for Moderne Dans og Klassisk Ballet er dataansvarlig, og vi sikrer, at dine personoplysninger behandles i overensstemmelse med lovgivningen.

Kontaktoplysninger:

Mail: Post@amok-odense.dk

CVR: 35768599

Website: amok@amok-odense.dk

 

Behandling af personoplysninger. Vi behandler følgende personoplysninger:

1) Medlemsoplysninger

Med medlemmer menes tilmeldte til AMOK Fritid og elever på Dansegrunduddannelsen DGU:

– Almindelige personoplysninger:

Registrerings- og kontaktoplysninger som navn, køn, adresse,

indmeldelsesdato, telefonnummer, fødselsdato, e-mailadresse 

2) Oplysninger om undervisere: 

– Almindelige personoplysninger:

· Kontaktoplysninger som navn, køn, adresse, indmeldelsesdato, telefonnummer, fødselsdato, e-mailadresse

· Andre oplysninger som bankkontonummer

 

– Personoplysninger, der er tillagt en højere grad af beskyttelse:

·  CPR-nummer

· Oplysninger om strafbare forhold ved indhentelse af børneattest

Her indsamler vi oplysninger fra

Normalt får vi oplysningerne fra dig. I nogle tilfælde kan der være andre kilder:

Offentlige myndigheder, f.eks. når der indhentes børneattest



Foreningens formål med behandling af dine personoplysninger

Vi behandler dine personoplysninger til bestemte formål, når vi har en lovlig grund.

Lovlige grunde til behandling er særligt:

Foreningens berettigede (legitime) interesser i at behandle dine oplysninger

(interesseafvejningsreglen)

At det er nødvendigt for at opfylde en kontrakt med dig

Behandling efter lovkrav

Behandling med samtykke

 

Formålene:

1) Formål med behandling af medlemsoplysninger:

Foreningens medlemshåndtering, herunder kontingentopkrævning

Som led i foreningens aktiviteter og andre aktiviteter, herunder planlægning, gennemførelse og opfølgning

Opfyldelse af lovkrav, herunder folkeoplysningsloven

Levering af varer og ydelser du har bestilt

Administration af din relation til os

 

2) Formål med behandling af oplysninger på undervisere:

Håndtering af undervisernes pligter i foreningen

Overblik over og forbedring af erfaringer og kompetencer, herunder kurser

Opfyldelse af lovkrav

Udbetaling af løn 

 

Vi behandler kun personoplysninger ud fra legitime interesser

I det omfang vi behandler dine medlemsoplysninger på baggrund af

interesseafvejningsreglen, vil denne behandling udelukkende være motiveret af

berettigede (legitime) interesser som:

 

Udøvelse af aktiviteter, herunder udfærdigelse af holdlister m.v.

Håndtering af dine medlemsrettigheder i henhold til vedtægterne m.v., herunder

i forhold til generalforsamling

Opfyldelse af medlemspligter, herunder opkrævning og betaling af kontingent

m.v.

Afholdelse af sociale arrangementer samt andre aktiviteter

Brug af situationsbilleder taget i foreningen, der afbilder en konkret aktivitet eller

situation i foreningen

Af praktiske og administrative hensyn opbevarer vi dine almindelige

medlemsoplysninger også i en periode efter din udmeldelse af foreningen

Af hensyn til kontaktmuligheder kan der for børn og unge under 18 år behandles

oplysninger om forældrene

Bevaring af oplysninger med historisk værdi til statistik og lignende


Samtykke

Oftest vil vores behandling af dine personoplysninger basere sig på et andet lovligt

grundlag end samtykke. Vi indhenter derfor kun dit samtykke, når det i sjældne tilfælde

er nødvendigt for at behandle dine personoplysninger til de formål, der er beskrevet

ovenfor.

Hvis vi indhenter dit samtykke, er det frivilligt, om du vil give samtykke, og du kan til

enhver tid trække det tilbage ved at give os besked om det.

Når vi indhenter personoplysninger om børn og unge, vurderer vi, om barnet selv er i

stand til at afgive de pågældende personoplysninger. Hvis ikke, indhenter vi samtykke

fra en forælder. Vores udgangspunkt er 15 år.

Indsamler vi personoplysninger på børn via informationstjenester (apps og sociale

medier), kan børn fra og med de er fyldt 13 år selv afgive samtykke.


Videregivelse af dine personoplysninger

Vi videregiver ikke dine personoplysninger til firmaer til markedsføring.

Vi videregiver ikke dine personoplysninger til andre foreninger. 


Opbevaring og sletning af dine personoplysninger

Vi har forskellige behandlingsformål og opbevaringsperioder alt efter, om vi behandler

dine personoplysninger som medlem af foreningen eller som som underviser:

 

Medlemmer:

Vi vil opbevare dine personoplysninger i en periode fra medlemskabets ophør og i

overensstemmelse med følgende kriterier:

Af praktiske og administrative hensyn opbevarer vi dine almindelige

medlemsoplysninger i op til 1 år efter din udmeldelse af foreningen 

 

Undervisere: 

Vi vil opbevare dine personoplysninger i en periode fra ophøret af dit virke og i

overensstemmelse med følgende kriterier:

Af praktiske og administrative hensyn opbevarer vi dine almindelige

medlemsoplysninger i op til 5 år efter dit virke er ophørt

 

Vi opbevarer dog oplysninger på såvel medlemmer og undervisere til statistik og

lignende, så længe de har historisk værdi.


Dine rettigheder

Du har en række særlige rettigheder efter persondataforordningen, når vi behandler

personoplysninger om dig:

Retten til at blive oplyst om behandlingen af data

Retten til indsigt i egne personoplysninger

Retten til berigtigelse

Retten til begrænsning af behandling

Retten til dataportabilitet (udlevering af data i et almindeligt anvendt format)

Retten til indsigelse

Du kan gøre brug af dine rettigheder, herunder gøre indsigelse mod vores behandling,

ved at henvende dig til os. Vores kontaktoplysninger finder du øverst.

Hvis du f.eks. henvender dig med en anmodning om at få rettet eller slettet dine

personoplysninger, undersøger vi, om betingelserne er opfyldt, og gennemfører i så fald

ændringer eller sletning så hurtigt som muligt.

 

Du kan altid indgive en klage til en databeskyttelsestilsynsmyndighed, f.eks.

Datatilsynet på www.datatilsynet.dk. .


Revidering af privatlivspolitikken

Vi forbeholder os retten til at foretage ændringer i denne privatlivspolitik fra tid til

anden. Ved ændringer vil datoen øverst i privatlivspolitikken blive ændret. Den til

enhver tid gældende privatlivspolitik vil være tilgængelig på vores websted. Ved

væsentlige ændringer vil du modtage meddelelse herom.


Overvågningskamera

Af hensyn til eventuelle indbrud, tyveri eller hærværk har Det Kongelige Teater, Balletskolen og AMOK to overvågningskameraer i skolegården. Billederne opbevares i 1 måned. Det er kun balletskolens udpegede medarbejdere, der kan tilgå billedmaterialet.  

 

Akademiet for Moderne Dans og Klassisk Ballet

24.01.2024

Forstander Inge Fjord